Sollicitatiebrief

In jouw sollicitatiebrief schrijven wij op waarom jij de beste kandidaat bent voor de openstaande vacature. Vragen ze om een creatief type, dan maken we je brief natuurlijk anders dan anders. Vragen ze juist om een analytische persoon, dan is je brief door ons super gestructureerd.

In de praktijk zou dat dus kunnen betekenen dat we voor elke functie een nieuwe vacature een motivatiebrief schrijven. Dat kan. Dan stuur je de vacature tekst naar ons toe en schrijven daar een specifieke brief voor.

Wil je je brief liever voor meerdere vacatures kunnen gebruiken? Ook geen probleem. Dan schrijven we een meer “algemene”brief voor je, waarin je – per sollicitatie – alleen enkele details hoeft aan te passen.

Lees hieronder enkele fragmenten:

 

Pakkende sollicitatiebrief voor creatieve marketing functie bij een bedrijf dat opslagruimte verhuurt:

Geachte mevrouw……, 

“Opgeruimd type zoekt ruimte voor:

  • * Creatieve ideeën,
  • * Originele campagnes,
  • * Conversie statistieken,
  • * Budget & ROI rapportages,
  • * Project planningen,
  • * Online strategieën

Want mijn hoofd is te klein voor alle marketing & communicatie activiteiten. Zelfs als ik na grondig afwegen, marktonderzoek en prioritering meer dan 90% van de ideeën weer laat afvallen, heb ik vierkante meters nodig om die extra kilometers te kunnen maken…..”

Reactie van de HRM manager:

(…) en een compliment voor uw pakkende brief overigens.”